FMSideline bjuder in till frivillig förändring

Ja vad menas med den rubriken då? Jo så här. Jag (Mikael) vet själv att jag ofta hamnar framför datorn på kvällarna efter jobbet är klart, och blir sittandes där under större delen av tiden innan jag kryper i säng. Det är ju bara kolla hur många timmar man lagt ner på FM15 tex på steam för att inse att man tillbringar liiiite för mycket tid sittandes på sin rumpa. Sen blir det en öl, en toast etc som slinker ner.

Under förra sommaren så fick jag samma känsla som jag har nu. Att jag hade degat ihop. Jag bestämde mig för att börja jogga/springa för att komma i form. Jag gav mig dän på att under en månad, juli månad, så skulle jag komma i mitt livs form. Det var inte muskler jag var ute efter i första hand, utan bli av med fett, bli piggare, sova bättre, må bättre och dessutom orka med att vara med min familj när jag var ledig. Sagt och gjort, jag motionerade mellan 5-10 mil i veckan under hela månaden, och fick en galen kick av vad som hände med kroppen. Jag nådde samtliga av mina uppsatta mål under den sommaren. Jag blev KUNG!

Dessvärre så har vintern och våren dragit mig tillbaka ner i sitt-träsket, och jag har ånyo kommit underfund med att det är hög tid att göra min ”löp-månad” igen. Men vad är bättre än att ha en morot att jaga efter hela tiden? Visst, jag märker att viktnedgången är en fin sådan, men jag är ute efter ännu en kick.

Så här är jag nu, lite för trött, lite för seg för mitt bästa. MEN, jag har bestämt mig. Jag ska komma i form igen, och jag ska ha DIG med mig på den resan, (om du vill såklart). 30 dagar är inte mycket, och jag vet att om du bara sätter maken till, så har du, precis som jag, ett bättre sinne, en bättre sömn och en bättre livssituation när vi är klara.

Jag utlyser en tävling.


Tävlingen:
Jag vet att många där ute i stugorna inte har joggat/sprungit/motionerat på många år. Inget fel i det. Men jag vill ändå att ni tar denna chans till förändring. Frivillig förändring vill jag understryka.

Målsättningen är att vi ska ta oss runt minst 6 mil under denna 30-dagars-challenge.

Jag vet, 6 mil låter kanske mycket om man inte tränat innan. Men ni behöver inte springa hela tiden. Det är DU som bestämmer hur snabbt, hur långa sträckor, hur ofta – var när och hur! Det går fint att ni powerwalkar eller bara tar er runt. För egen maskin då vill jag påpeka. Så inga hjälpmedel får användas. Glöm inte bort att utmana dina kompisar också, det är enkelt med appen!

För att göra det ännu lite roligare, så ta gärna en bild på dig själv när du är redo att ge dig ut och träna. Det kan givetvis vara en bild under eller efter passet också så klart. In på Instagram och tagga bilden med hashtaggen #fmschallenge och dela din grymma insats med oss.

Vi börjar tävlingen om lite mindre än 1.5 vecka, alltså måndagen den 17/8 och så håller vi på till och med den 15/9. Vi stämmer av den 16 september, och utlyser därefter en vinnare. Vad kan du vinna då?

Priserna för tävlingen:
Förutom ett bra flås och starkare ben – ett exemplar av FM16 som kommer ut i november 2015! Vi lottar ut ett ex bland dom som har passerat just dom utsatta 6 milen. Gör dig själv en dundertjänst och hoppa på denna utmaning. Jag ser bara uppsidor med detta, och det är ditt fortsatta liv vi pratar om.


Vad behöver du förbereda:
• Ladda ner Nike+ appen till din smartphone.
• Anmäla dig med ditt Nike+ användarnamn såklart. Det gör du på tre sätt.
1) Här nedan i kommentarsfältet.
2) I någon av tweetsen om detta event i vårt twitterflöde.
3) Mailar in till nikechallenge@fmsideline.se
• Se till att du har ett par grymma skor för tävlingen så du spar på knän och rygg.

Anmälan stänger söndagen den 16 augusti kl 21.00. Missa inte den tiden.

Information:
Har du några frågor eller funderingar, kontakta gärna FMSideline.
E-post: nikechallenge@fmsideline.se

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *